keskiviikkona, marraskuuta 28, 2007

Vääntele naamaasi!

Mustan ja Harmaan sivuilta löytyi linkki tällaiseen FaceOfTheFuture -härveliin, jolla omasta naamastaan voi muchafiltterillä muotoilla vaikka muchamaisen taideteoksen.

Ja on siellä monta muutakin filtteriä juoppofiltteristä apinafiltteriin, mutta ne eivät sattuneesta syistä olleet niin mairittelevia.

Kyllähän minä aina tämmöiseen hurahdan, niin että hurina vaan kuuluu.

Onhan se aika veikeää karistaa napinpainalluksella 20 vuotta harteiltaan, rypyt silmäkulmistaan ja alkavat hamsteripussit leukapielistään sekä muuttua eteeriseksi satuolennoksi. Nutturan kuvaan aiheuttama isotukkaefektikin lähentelee Ziggy Stardust -kampausta jollaisen haluaisin heti paikalla, jos minulla tuota tukkaa ylenpalttisesti olisi.

Luodakseni balanssissa olevan kokonaisuuden, räpläsin vielä kuvaa jälkikäteen photoshopilla ja tein kuvanpuolikkaista yhdistetyt peilikuvat. Ja siitähän tuli aika hauska.

Itseasiassa hätkähdin sitä, että olen näyttänyt juurikin hyvin paljon tuolta silloin kun olin jotakuinkin 12-vuotias ja minulla oli zäkkäräpermanentti. Mutta en tosiaan enää :)

2 kommenttia:

Ana kirjoitti...

Sähän nyt aloit säätämään oikein urakalla! Mucha on itsessäänkin hyvin imarteleva, saati sitten jo heittää vielä photoshoppia päälle :-D Mut ihan sievä kuva, ei siinä mittää. Munkin mucha vei semmoset 30 vuotta pois että pärähdys vaan kuului.

TA-MIIT kirjoitti...

Mulla on silmässä sellainen vika, että sitä kiusaa rajattomasti, jos perspektiivitön kuva on jotenkin toispuoleinen. Tänään rupesi tietokoneen taustakuvan sammakkokin häiritsemään silmää, kun huomasin että sillä on toinen suupieli leveämpi kuin toinen... Mitenhän mulle mahtaisi käydä musteläikkätestissä?

Muchafiltteri kyllä teki kivaa jälkeä, mutta toinen puoli naamaa jäi tosiaan jotenkin puikulaksi, joten keksin tuplata paremman puolen peilikuvaksi ja a vot.