lauantaina, heinäkuuta 26, 2008

Kaksi kansikuvaa


Kaikkien kissanystävien kesäiloksi kaksi fantastisen kaunista kansikuvaa Andre Nortonin kirjasarjasta Catfantastic. Tuli samalla testattua Tiikeritoverin uusi Lumix, jolla näköjään saa mukavan tarkkoja ja hyvävärisiä lähikuvia.

Itse Catfantastic -kirjoja en ole ehtinyt vielä lukemaan, joten en osaa vielä ottaa kantaa sisältöön, mutta nämä kannet jos mitkä houkuttivat hankkimaan teokset omakseni. Kuinka ollakaan, kansien tekijöistä tai kuvittajista (jotka olisivat kiinnostaneet minua enemmänkin) ei jostain syystä mainita kirjoissa halaistua sanaakaan.

4 kommenttia:

*itKuPiLLi* kirjoitti...

Ompa upeat kuvat! Olisi todella mielenkiintoista tietää kuka kuvat on tehnyt, mulla on hämärä mielikuva, että olisin joskus nähnyt mahdollisesti samalta tekijältä muitakin kuvia.

Mä en ole myöskään lukenut Catfantastic-kirjoja, mutta nyt tuli mieleeni, että olis ihan napakymppi lahja idea mun miehelle. Odottelen sun kantaasi siitä sisällöstä. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Ekan opuksen kannen on taiteillut hollantilainen Braldt Bralds, http://www.braldtbraldsstudio.com/illustrations/catfantastic.html. Jansku

TA-MIIT kirjoitti...

Oi kiitos!

Olin jo ihan nyreissäni että miksi kuvittajasta ei löydy mitään tietoa siten kun normaalisti olettaisi. On nuo kuitenkin sentään aika hienoja. Braldt on ilmeisesti kuvittanut koko kirjasarjan, joten kaikkien kansien arvoitus ratkesi. Olen tyytyväinen!

Kappas vaan, sama kaveri on näköjään Avalonin Usvien kansikuvan tekijä ja olenpa ottanut talteen kuvakansioon joskus noita hänen kissankasvomuotokuviaankin.

TA-MIIT kirjoitti...

Itkupilli, kerron heti kunhan ehdin lukea. Hienoa, että sinulla on kissarakas mies, se on minun mielestäni yksi hyvän miehen tunnusmerkeistä.